21 marca ubierzcie się na zielono i przywitajcie WIOSNĘ. Spróbujcie wiosnę poznawać różnymi zmysłami poprzez:
• kolory (barwne kwiaty, zielona trawa, listki),
• zapachy (kwitnące kwiaty, krzewy i drzewa),
• dźwięki (śpiew ptaków, rechotanie żab, szum wiosennego deszczu)
• smaki (świeże nowalijki lub kiełki wyhodowane w domu).
Załóżcie zielone hodowle roślin, np. posadźcie cebulki i fasolki, posiejcie rzeżuchę oraz nastawcie nasiona na kiełki. Czas poświęcony na obserwacje przyrodnicze nie będzie czasem straconym.
Szczypiorek, rzeżucha i kiełki wzmocnią Wasze zdrowie i dadzą Wam moc do walki z wirusami.
22 marca ubierzcie się na niebiesko z okazji Dnia Wody. Zachęcam Was do eksperymentów i doświadczeń z wodą np.:
- „Co pływa, co tonie?”. Do miski z wodą wrzućcie różne przedmioty: ołówek, kamień, monetę, klucz, korek, kawałek styropianu, piłeczkę pingpongową...
- „Czy się rozpuści?”. Napełnijcie szklanki wodą (nie do pełna). Następnie kolejno wrzucajcie do każdej po 1 łyżeczce różnych substancji (sól, cukier, pieprz, kakao, kawa, ryż, mąka, piasek, kasza). Mieszajcie wodę i obserwacje co się dzieje. Obserwujcie i omówcie co się dzieje z tymi przedmiotami i substancjami, wyciągnijcie wnioski.
Woda to wielki dar, bo służy do mycia, służy do picia, bez niej Ziemi nie byłoby życia. Pamiętajcie, żeby dokładnie myć ręce. Możecie przy tym śpiewać piosenkę, np.:
„Bo nasze przedszkole to jedna rodzinka
Starszy czy młodszy, chłopiec czy dziewczynka”
Zachęcam Was do twórczego działania, utrwalania nazw kolorów podczas malowania „Wiosennego krajobrazu”, robienia „Kolorowych kwiatów” z bibuły, wycinania, lepienia, budowania z klocków, zabaw lalkami i maskotkami.
„Ruch to zdrowie” - ćwiczenie, żeby utrzymać zdrowie.
Dziewczynki i chłopcy bawcie się przy muzyce i śpiewajcie różne piosenki z YouTube np.
- „Mam tę moc”
- „Maszeruje wiosna”
- „Wiosna urodziły się motyle” (Mini warsztaty muzyczne z Panią Moniką)
Piosenka - "Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik - - https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
„Ruch to zdrowie” - ćwiczenie ogólnorozwojowe z plastikową butelką. Dzieci uderzają w butelkę jedną dłonią, Zatrzymują się i wykonują ćwiczenia:
- stojąc w rozkroku, przekładają butelkę między nogami,
- unoszą butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszą się na boki
- leżą przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzymają oburącz, podnoszą głowę i ręce (nadal trzymając butelkę)
- leżą tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robią skłon głową i podciągają kolana, dotykając butelką do głowy
- podskakują obunóż z butelką między kolanami
- przeskakują przez butelkę w przód i w tył
- wyciszenie – dzieci kładą się na butelce (butelka znajduje się pod ich plecami) i turlają się wolno w przód i w tył.